Thursday 31 March 2016

Kucekalkan Hati

Penat, lelah dengan semua ini...Allahurabbi apa yang aku katakankan ini??rasa ini tidak seharusnya aku rungutkan. Pesan mak, biarlah kita berkorban sekarang demi kebahagian orang lain. Jangan pernah wujud dalam diri kita untuk merampas kebahagiaan orang lain. Pesanan ini yang aku gengam selama ini. Tapi mak jika kebahagiaan itu terbina atas keterpaksaan bukan kerelaan adakah kita patut melepaskan??Allahuakbar..sukarnya diri aku untuk difahami...Adakalanya ingin lari dari semua yang soal perasaan tetapi sejauhmana aku lari aku yakin masalah tidak akan selesai. Apakah keputusan yang aku ungkapkan semalam dari hati atau emosi semata2?Tetapi jika aku tak membuat keputusan aku yakin pihak sana juga ternanti2 dan menyebabkan ramai yang kecewa. Aku tidak ingin itu berlaku. Aku cuba cekalkan hati untuk melepaskan kau pergi..memang mudah kata-kata ini aku ungkap tetapi tak semudah hati yang merasai.. yang paling aku keliru, mengapa kau masih ingin bertemu sedangkan kau pun masih mencari-cari sebuah jawapan. Aku tidak ingin diriku berjumpa dengan insan yang bukan milikku yang sah sebelum mereka bertemu dengan mak dan abah. Itu janji aku selepas aku ditinggalkan lelaki yang aku sayang dahulu atas kesedaran yang Allah hantar bahawa hubungan yang tiada menjurus kearah yang halal hanya permainan lelaki. Tetapi kini berbeza, aku pertimbangkan segala keputusan kau kerana aku juga wanita yang biasa, yang lemah apabila berhadapan dengan insan yang disayangi. Aku lemah....Ya Allah lemahnya keyakinan aku kepadaMu ya rabb. Ampuni daku.. Pada 31 Mac 2016 pagi yang penuh kesedihan dihati...Aku tidak tahu mengapa aku sedih...Aku menaip mesej....lebih baik awak pergi??fikirkan hati dan perasaan keluarga dan pilihan keluarga awak..??tidak perlu memikirkan diriku lagi wanita yang tidak pernah kau temui??aku tidak tahu apa yang aku katakan tetapi kuyakin ini lebih baik untuk awak supaya awak ada ruang dan peluang untuk mencari kebahagian yang sebenar awak perlukan..lupakan saya....memang hati sedih...tetapi setiap kebahagiaan itu pasti ada airmata...kebahagian tidak akan datang tanpa airmata.Ku doakan kau bahagia...Saya tidak menyesal atas pertemuan ini, malah saya bersyukur walaupun seketika waktu perkenalan kita..tanpa bertemua kutidak tahu mengapa kau yang kurindu.....kuharap dirimu bahagia selalu dan bahagia serta dapat membahagiakan insan baharu yang akan wujud dalam hidup awak nanti. Kucekalkan hati demi insan yang kusayangi....kucekalkan hati atas ketentuan Ilahi..Kuyakinkan hati aapa yang terjadi akan ada hikmah yang menanti...senyumlah wahai hati walaupun hatipun dalam kesedihan...Allahurabbi...



No comments:

Post a Comment